Feedback på releaseversionen

Discuss everything related to Trackmania 2.

Moderator: Swedish Moderator

Post Reply
gizmoQUACK
Posts: 1
Joined: 14 Sep 2011, 20:51

Feedback på releaseversionen

Post by gizmoQUACK »

Hej!

För det första, tack för ett grymt spel! Väntat på det ett tag, överlycklig när det äntligen är här.

För det andra, är inte helt nöjd med vissa saker:

SPLIT SCREEN
- Varför finns det ingen time attack mode? Finns när man skapar ett local game.
- Varför ser horizontal split screen så "fisheye"-igt ut? Känns som att foven inte är helt rätt heller, blir yr i huvudet av det.
- När den ena går i mål (i "Rounds"-modet) så får den andra upp massa interface på sin skärm OCH den andres kameravinkel byts till standard (förutsatt att vinkeln är bytt).
- Man måste byta kameravinkel varje gång ett race är klart vilket sabbar starten.
- Nedräkningen fungerar inte.

GENERELLT
- Handbromsen fungerar inte som den ska med Xbox 360-kontroll. Om man gasar och handbromsar samtidigt försvinner accelerationen även fast man håller in gasen. Man måste släppa gasen, handbromsa och sedan hålla in gasen igen för att det ska fungera.

Det är inte helt omöjligt att jag förstår saker fel eller inte hittar det jag söker i menyerna (vilket isåfall är dåligt), ser gärna att dessa saker rättas till. Är förvånad att ingen annan skrivit något om detta. Är förvånad över att det här är releaseversionen.

Tack!

_______________________
Mvh,
gizmoQUACK
Last edited by gizmoQUACK on 16 Sep 2011, 15:15, edited 1 time in total.
breach
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2010, 14:57
Location: Sweden
Contact:

Re: Feedback på releaseversionen

Post by breach »

Jag upplever också splitscreen lite luddigt. Jag som har mina egna inställningar på min Pad får köra med Defaultsettings i splitscreen (har inte hittat hur man figgar om dom i split).

Det gick ett dygn från det att betagruppen fick första releasecandidaten till att Retailversionen släpptes. Många frågetecken från betatestare ordnades inte innan release, inge hade faktiskt tid att testa ordentligt...

Däremot kommer det komma uppdateringar så småningom, men troligtvis inte så stora uppdateringar förens nästa enviroment till TM kommer (gissar hejvilt)

Översätt dina synpunkter och lägg dom i Engelska delen...
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest