Noen som har prøvd?

Her postes alt som er relatert til Trackmania 2.

Moderator: Norwegian Moderator

Post Reply
nils10
Posts: 1
Joined: 22 Aug 2011, 20:28

Noen som har prøvd?

Post by nils10 »

Hei,

er det noen som har prøvd TM2?

Hvordan er det i forhold til TMUF/TMNF?

Bør jeg vente med å kjøpe, eller er det bare å stupe i det? :pil

mvh
Nils
User avatar
OLDPetter
Posts: 11
Joined: 05 Apr 2011, 22:32
Location: Norway
Contact:

Re: Noen som har prøvd?

Post by OLDPetter »

Du bør kjøpe :)
Det er noe ulikt TMN stadium mtp kjørefølelse og omgivelser. Men underholdningsverdien er stor! Hittil har spillet blitt veldig godt mottatt blandt stadium såvel som TMU spillere.
bergenga
Posts: 2
Joined: 23 Aug 2011, 09:03
Location: Norway

Re: Noen som har prøvd?

Post by bergenga »

Det er ingen grunn til å vente på slippdatoen. Spillet fungerer helt fint som det gjør. Jeg liker også kjørefølelsen bedre enn de gamle, og det er utrolig befriende å slippe de sterile stadionomgivelsene fra TMNF.

Ellers gleder jeg meg til det kommer flere miljøer, for det er litt kjedelig med samme miljøet (dog i forskjellig belysning) hele tiden. Det var det som var gøy med TMUF, at det hele tiden var forskjellige miljøer. Det har vel vært nevnt at miljøet Valley skal komme om et halvt år?

Eneste for meg var at mens TMUF fungerte fint på mitt 5 år gamle Radeon X1900GT ble det bare tull i TM2, så etter to dager stod det et Radeon HD 6950 i maskina mi i stedet. Største problemet var ikke egentlig ytelsen, men at de halvannet år gamle driverne til det gamle kortet ga veldig mye feil. Så langt har altså spillet kostet meg rundt 2000 kr, og det blir nok snart ratt og pedaler, for det er kjedelig å tape sekunder hele tiden på å kjøre med tastatur ...
Øyvind Berg aka. Mr. Veigrepet

TMO, TMN, TMUF, TM2
PureAwesomeness
Posts: 9
Joined: 16 Aug 2011, 23:30

Re: Noen som har prøvd?

Post by PureAwesomeness »

bergenga wrote:Det er ingen grunn til å vente på slippdatoen. Spillet fungerer helt fint som det gjør. Jeg liker også kjørefølelsen bedre enn de gamle, og det er utrolig befriende å slippe de sterile stadionomgivelsene fra TMNF.

Ellers gleder jeg meg til det kommer flere miljøer, for det er litt kjedelig med samme miljøet (dog i forskjellig belysning) hele tiden. Det var det som var gøy med TMUF, at det hele tiden var forskjellige miljøer. Det har vel vært nevnt at miljøet Valley skal komme om et halvt år?

Eneste for meg var at mens TMUF fungerte fint på mitt 5 år gamle Radeon X1900GT ble det bare tull i TM2, så etter to dager stod det et Radeon HD 6950 i maskina mi i stedet. Største problemet var ikke egentlig ytelsen, men at de halvannet år gamle driverne til det gamle kortet ga veldig mye feil. Så langt har altså spillet kostet meg rundt 2000 kr, og det blir nok snart ratt og pedaler, for det er kjedelig å tape sekunder hele tiden på å kjøre med tastatur ...
Lol, ratt og pedaler? Få deg en gamepad du (xbox 360 kontroll for eks), hvis du har planer om å bli god. :thumbsup:
Weeeeee
Posts: 165
Joined: 20 Aug 2011, 21:09

Re: Noen som har prøvd?

Post by Weeeeee »

Kan da bli like god med tastatur som med pad virker det som(hvertfall nesten),mens ratt og pedaler er helt håpløst :p
bergenga
Posts: 2
Joined: 23 Aug 2011, 09:03
Location: Norway

Re: Noen som har prøvd?

Post by bergenga »

PureAwesomeness wrote:Lol, ratt og pedaler? Få deg en gamepad du (xbox 360 kontroll for eks), hvis du har planer om å bli god. :thumbsup:
Jo, takk for tipset, men jeg har nå egentlig ingen planer om å bli god. Bare å ha det gøy.
Grunnen til at tastaturkjøring er plagsomt er fordi man mister så utrolig mye tid på skrensing siden det er enten fullt eller null rattutslag og enten full eller null gass og brems. Det er rett og slett ikke noe gøy å miste to sekunder til alle andre på hver runde bare på grunn av det. Og så skal det godt gjøres å være presis nok med tastatur. Mange ganger jeg har truffet veggen fordi jeg har over- eller underkompensert en sladd akkurat litt for mye.

Og når det gjelder gamepad så:
1. Gamepad er utrolig ukomfortabelt å holde i.
2. Jeg klarer aldri å kjøre rett med gamepad, for jeg klarer aldri å finne midtpunktet med "analog" stikke.

Og hvorfor skal man bruke gamepad når den virkelige verden bruker ratt og pedaler?

Jeg har forresten hatt ratt og pedaler tidligere, men de ble lagt bort da det aldri kom støtte for dem i Vista og Windows 7.
Øyvind Berg aka. Mr. Veigrepet

TMO, TMN, TMUF, TM2
Weeeeee
Posts: 165
Joined: 20 Aug 2011, 21:09

Re: Noen som har prøvd?

Post by Weeeeee »

Er ikke vanskeligere å bli god med tastatur enn med andre 'ting',klarer du ikke gamepad,så er hvertfall tastatur det eneste du kan bruke til å bli "god".Du får bare prøve ratt og pedaler,men dette er ikke en bilsimulator om du ikke har skjønt det enda ;).
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest