[TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Discussieer hier over alles wat met Trackmania 2 te maken heeft.

Moderator: Dutch Moderator

Post Reply
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

[TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by mistertl »

Om deze vraag voor te zijn, hier een korte uitleg over hoe het rijden van officiële tijden in solomodus werkt :mrgreen:

Voordat je in officiële modus kunt rijden, moet je eerst de gouden medaille hebben op de betreffende map. Daarnaast is er een beperking aanwezig op de tijd: je kan slechts 1x per 5 minuten een officiële tijd rijden.

Aan de rechterkant van je scherm zul je in solomodus een timer zien, welke aftelt naar 0. Zodra de 0 bereikt is, en je hebt een gouden medaille, zul je de vraag krijgen of je de map in officiële modus wilt rijden.
Kies je ja, dan start je direct in officiële modus en zal de teller direct bij de start van de race weer gereset worden naar 5 (dus de tijd die je nodig hebt om de officiële race te rijden gaat alweer van de timer af). Kies je nee, dan zal de timer opnieuw aftellen, maar dan vanaf 1 minuut, en daarna zul je weer deze vraag krijgen.

Tip: je kunt ook al op een andere map gaan rijden en dan terug keren naar de vorige map als je geen zin hebt om weer 5 minuten op dezelfde map te rijden (mocht de officiële race niet zo gaan als verwacht :mrgreen:).
De timer zal ook op een andere map gewoon aftellen. Deze timer is dus niet per map, maar per 5 minuten racen.

Anders dan in TMUF kost het rijden van een officiële tijd geen Planets.

Meer vragen hier over? Kom maar op :roflol:
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
User avatar
Xymph
Posts: 1426
Joined: 15 Jun 2010, 20:35
Contact:

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by Xymph »

Goeie uitleg. :thumbsup: Misschien nog iets toevoegen over wat er gebeurt als je, na een official run en als de timer nog lang niet bij 0 is, een andere map kiest?
Developer of XASECO for TMF/TMN ESWC & XASECO2 for TM²: see XAseco.org
Find your way around the Mania community from the TMN ESWC hub, TMF hub, TM² hub, and SM hub
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by mistertl »

Heb uitleg iets uitgebreid, volgens mij wordt met deze uitbreiding deze vraag beantwoord :mrgreen:
Thx :)
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
berant
Posts: 2
Joined: 15 Sep 2011, 15:04

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by berant »

Ik snap het nog steeds niet. Als ik een keer een officiele tijd heb neergezet, kan ik hem niet meer verbeteren. Iedere keer begint de teller weer op 5 minuten maar als ik mijn officiele tijd verbeter, blijft de vorige tijd toch staan. Doe ik iets verkeerd?
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by mistertl »

Je moet dus 5 minuten wachten voor je die tijd ook weer kunt verbeteren. Dan krijg je opnieuw dat venster waar je die mogelijkheid krijgt.
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
berant
Posts: 2
Joined: 15 Sep 2011, 15:04

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by berant »

Het zal wel aan mij liggen, maar dat werkt dus niet. Als ik dezelfde race weer rijd, aan de rechterkant verschijnt het bekertje met de afteltijd, en ik maak een betere officiele tijd dan de vorige keer, blijft toch de vorige, langere, tijd staan. Rara?
MaB
Posts: 10
Joined: 17 Aug 2011, 22:53

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by MaB »

Waar blijft hij staan?

Ik concludeerde eerst ook dat het niet klopte, maar volgens mij kan het wel een tijd duren voordat je nieuwe betere tijd terug te zien is in de rankings. Hoelang het duurt weet ik niet, maar ik keek een dag later en toen zag ik dat mijn tijd (of beter gezegd het hogere aantal punten dat ik haalde voor de track) toen pas zichtbaar was.

Kortom: ik denk dat de verwerkingstijd van een betere officiële tijd wat traag is. Hoe traag weet ik niet.
laurens92
Posts: 131
Joined: 21 Sep 2011, 13:18
Location: Belgium

Re: [TM2 Canyon] Officiële modus voor soloraces

Post by laurens92 »

Ik vind het een beetje jammer dat je iedere keer 5:00 moet wachten, je moet dan al geluk hebben dat je net die ronde een goeie tijd rijdt. Ik vind het op TMUF veel beter, hier heb ik geen zin om Solo te rijden, jammer :(

Myn vraag is, nja eigenlijk weet ik het antwoord zelf, kan hier nog verandering inkomen met dezelfde regeling als TMUF?

Mvg
Laurens.
Professional TM² Canyon player, member of Team Awsomniac.
Ladder Moderator, if you have questions, don't be scary to ask!
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests