Allerlei vragen

Discussieer hier over alles wat met Shootmania te maken heeft.

Moderator: Dutch Moderator

Post Reply
sniperatwork
Posts: 2
Joined: 11 Jan 2013, 19:34

Allerlei vragen

Post by sniperatwork »

Goedendag

Ik heb heel wat maanden ShootMania niet gevolgd en ik loop een beetje verloren nu :)

Ik had in september 2012 een beta key van 30 dagen gekregen, maar ik was die een beetje uit het oog verloren. Vorige week dacht ik er terug aan, dus heb ik hem maar gebruikt.
Nu is er wel heel wat veranderd sinds ik maanden geleden een week beta had.

Om één of andere reden staan er bij mijn ManiaPlanet 3 games: Storm, Royal en Royal exp. Wat is het verschil? Want ik vind grotendeels dezelfde servers. Dan kom ik vanzelf bij mijn volgende punt, is het normaal dat ik zo weinig servers vind? Meestal zijn er maar 2 of 3 waar er gespeeld wordt. En de servers die ik vind spelen allemaal Royal of Royal exp. Waar is Storm naar toe?

Ik heb ook nog vorige week via een Facebook actie een code gewonnen voor beta 2. Nu vraag ik me af, zit ik eigenlijk al automatisch in beta 2 doordat ik mijn andere code zo laat heb gebruikt?

Ziezo, dat zal al genoeg zijn voor één keer :D
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: Allerlei vragen

Post by mistertl »

De drie games die je ziet zijn het hoofdspel (ShootMania Storm) en de titles Royal en RoyalExp(erimenteel) er bij. Dit zijn gamemodi van ShootMania Storm, maar hebben een eigen rankingsysteem en zijn daarom niet ondergebracht in het hoofdspel.
Als je kijkt zul je ook nog Elite (Exp), Heroes en Joust kunnen downloaden als title, dit zijn net als Royal (Exp) titles met een eigen ranking.
Open je het hoofdspel (Storm) dan zul je alle servers zien. Open je een specifieke title, dan kan je enkel de servers van die title zien.

Let er op dat de serverlijst standaard gesorteerd is op jouw eigen rang op de ladder. Dus je zult servers voorgeschoteld krijgen waar mensen zitten die rond dezelfde rank zitten als jij. Hierdoor kan het inderdaad lijken alsof er heel weinig servers zijn waar mensen op zitten. Klik even door de serverlijst heen, dan zul je zien dat toch behoorlijk wat servers spelers hebben (of gewoon vol zitten qua gameslots).

Je hebt nu inderdaad al beta 2, welke op 19 december is uitgebracht. Alle gameclients zijn automatisch geüpdatet.

Zo ietsje duidelijker? :)
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
sniperatwork
Posts: 2
Joined: 11 Jan 2013, 19:34

Re: Allerlei vragen

Post by sniperatwork »

Ok bedankt, dat is al veel duidelijker :D
En nu je het zegt, er zijn ineens servers bijgekomen :)

Nu alleen nog hopen dat die beta key van op Facebook ook nog gaat werken als mijn andere is afgelopen :) Want die is eigenlijk volledig anders qua opbouw dan mijn vorige.
Post Reply

Return to “Shootmania”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest