Hvad synes du om det?

Debatter alt relateret til Trackmania 2.

Moderator: Danish Moderator

Post Reply
User avatar
Crille
Posts: 4
Joined: 19 Aug 2011, 11:02
Location: Denmark
Contact:

Hvad synes du om det?

Post by Crille »

Nu er TrackMania² jo så udkommet. (Godt nok stadig en beta, men..)
Måden man kører på er vel på samme måde nu, som den vil være når den fulde udgave ud kommer.

Men, jeg har hørt en del efterhånden, som er skuffet over det. Selv synes jeg det er en forbedret udgave af United, men når man snakker TrackMania generelt, så snakker man jo stadium? eller er det bare min opfattelse?

Hvad er jeres opfattelse?
User avatar
steppie
Translator
Translator
Posts: 104
Joined: 25 Apr 2011, 21:55
Location: Denmark

Re: Hvad synes du om det?

Post by steppie »

Jeg kan ikke sammenligne det med hverken stadium eller united,
For mig er det et nyt spil, i kendte TM omgivelser, og som "gammel" united kører syntes jeg at Canyon er endnu en ny fed måde at kører på, ik så meget piv, bare pedal to the metal and burn some rubber :pil

Og så lige den grafiske opdatering gør det jo ikke ringere :thumbsup:
Image
Screek
Posts: 41
Joined: 21 Aug 2011, 20:54

Re: Hvad synes du om det?

Post by Screek »

Jeg syntes rigtigt godt om det.
Jeg er selv TMNF tech kører, og lærings kurven i det spil er meget hård og tager lang tid.
Derimod hvis at tmn2 canyon har en hel anden kurve hvor at det er meget nemmere rent faktisk at køre tech baner, men stadig super svært at mestre.

Jeg har prøvet forgæves at få min bror til at køre med mig f.eks og han har prøvet at sætte sig ind i TMNF tech hvor jeg også har hjulpet ham, men han har simpelt hen givet op hvor derimod tm2 canyon er mere lige til. ikke dermed sagt at det er nemmere, men det kræver ikke en videnskab at kunne følge nogen lunde med.

Og det er jo en fed fornemmelse når man bare skrider rundt i sving hvilke TM2 canyon benytter sig rigtigt meget af.
Hvis man tænker på hvordan TMNF startede og til hvad det blev, så syntes jeg det ser meget lovende ud for TM2 canyon.

alt i alt er jeg rigtigt glad for TM2 canyon.
Zeezrom
Posts: 4
Joined: 06 Sep 2011, 18:25

Re: Hvad synes du om det?

Post by Zeezrom »

Nu da jeg er helt ny i Trackmania (gamet 1'eren mindre end 24 timer), men har en vennekreds der kun fatter at være top 0,5% af alt hvad de begiver sig i gang med af gaming, tænker jeg lidt at få gået lidt mere amok i TM2.
Efter at have købt spillet og åbnet betaen og spillet et par maps igennem glæder det mig også som i siger, at man kan få lov at drifte i det nye. Som fortalt af venner handlede 1eren om at restarte hvis man ramte brems, næsten burde man unbinde den. Ville nogle eventuelt kunne fortælle mig lidt mere omkring Trackmania, ranking systemet, hvilke claner, eller hvad hedder det? :O, der eventuelt kunne hjælpe mig igang med at få toppet nogle lister hist og pist.
Jeg finder mig altid top 3-4 stykker når jeg spillet mod random scrubs af 30 modstandere allerede efter 7-8 timers gameplay, så jeg har store forventninger til mig selv.
OG HEJ PÃ… FORUM. SELVOM DER IKKE ER SÃ… MEGET ACTION HER ENDNU :3
User avatar
Crille
Posts: 4
Joined: 19 Aug 2011, 11:02
Location: Denmark
Contact:

Re: Hvad synes du om det?

Post by Crille »

Ranking systemet i TrackMania er bygget op med såkaldte LadderPoints. (LP)
For hver bane du genemfører online, får du nogle LP. Den der har flest LP ligger på 1. i verden, den der har næst-flest LP ligger på 2. osv.

I TrackMania Forever er der også et offline ranking system og et med ens venner. Den som har flest medaljer i solo-banerne ligger øverst.


Jeg mener det er sådan det hænger sammen. :P Ret mig hvis jeg tager fejl.
Zeezrom
Posts: 4
Joined: 06 Sep 2011, 18:25

Re: Hvad synes du om det?

Post by Zeezrom »

Tak! Rart! Men får man flere points hvis man tæsker dem der er højere ranked? Hvis man lige nu sorter efter "persons" på ladder, får man en masse gutter med samme clannavne og en gut lige under dem der har skiftet navn til "GG boosters シ", som tidligere lå over dem.
Udover det savner jeg en ting i spillet. Når man spiller en bane man har spillet før kan man ikke se sin egen personlige highscore i netop den bane. Er de scores kun nogle vi vil få at se når singleplayer bliver unlocked? Og vil singleplayer banerne blive uploaded på ladderlister hvis man er på nettet mens man gamer singpleplayer? :O
Screek
Posts: 41
Joined: 21 Aug 2011, 20:54

Re: Hvad synes du om det?

Post by Screek »

ladder systemet er broken i stor still efter min mening.
I bund og grund så find en server med 200 spillere, og et såkaldt LoLmap, og tid på 1 min, (banen kan vare 15 sec).
så "booster" i hianden godt og grundingt, og i længden vil alle få rigtig mange point, uden at kunne en dyt + at gametime betyder også flere points eftersom man kører flere baner osv osv.

Du kan sammenligne det lidt med at "grinde" guld eller ligende i de fleste mmo's.

De bedste kører i veden osv. ligger sikkert nr. 1000 på ladder systemet og det betyder i virkeligheden ikke en dyt, det er bare et tal.

kig forbi ESL hvis du vll spille noget competitive. http://www.esl.eu/eu/tm2/
peter13
Posts: 5
Joined: 24 Oct 2011, 14:51

Re: Hvad synes du om det?

Post by peter13 »

Da jeg er helt ny på TrackMania Jeg har meget mindre viden om TrackMania. Jeg købte gamebeta og prøve at spille spillet. :1010
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest