Maniaplanet 2 Update

Discussieer hier over alles wat met Trackmania 2 te maken heeft.

Moderator: Dutch Moderator

Post Reply
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Maniaplanet 2 Update

Post by mistertl »

Dit topic is een vertaling van http://forum.maniaplanet.com/viewtopic.php?f=9&t=11314, oorspronkelijk door Hylis gepost.

-----

Hallo TrackMania 2 Canyon spelers,

Eindelijk is de dag aangebroken dat we het spel kunnen updaten met het Maniaplanet 2.0 systeem.

Het is nog een beta versie, maar deze moet nu live gezet worden om verdere tests te kunnen doen. Om die reden hebben wij een ManiaPlanet 1 installer beschikbaar gemaakt, zodat mensen met problemen terug kunnen naar de oude versie.

Let op met deze versie van Maniaplanet 1.0 (deze lijst wordt geüpdatet indien nodig)
- Deze versie werkt met de oude servers, maar niet met de nieuwe. Verwacht dus niet heel veel spelers online.
- Deze versie zal uitgeschakeld worden zodra ManiaPlanet 2.0 geheel stabiel is, en daarnaast LAN functionaliteit bevat.

Je kunt ManiaPlanet 1.0 hier downloaden:
http://files.maniaplanet.com/setups/Man ... nSetup.exe

Het spel zal automatisch geüpdatet worden zodra je ManiaPlanet opstart. We hebben diverse maatregelen toegepast om het updateproces zo goed mogelijk te laten verlopen, maar rapporteer alsjeblieft de fouten die je tegenkomt!

De update bevat nieuwe blokken, nieuwe mogelijkheden als het maken van eigen gamemodes en mogelijk meer spelers dankzij ShootMania Storm over niet al te lange tijd!

Maniaplanet 2 is een grote stap voor ons, en Valley zal de volgende grote stap worden voor TrackMania 2.

Ik zie jullie online!
Florent
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by mistertl »

Veelgestelde vragen over ManiaPlanet 2.0

Help, de update/download werkt niet!
Download de update handmatig via de volgende link:
http://files.maniaplanet.com/setups/Man ... nSetup.exe

Mijn Maniaplanet "join" links werken niet meer!
Klopt, door de komst van meerdere spellen is de syntax hiervan iets gewijzigd. De titel moet nu achter de serverlogin geplaatst worden:

Voor TM2 Canyon: maniaplanet://#join=serverlogin@TMCanyon
Voor SM StorM: maniaplanet://#join=serverlogin@SMStorm

Ik kan niet meer resetten tijdens de race!
Gebruik Delete of backspace hiervoor. De keybindings zijn in verband met de komst van ShootMania aangepast, en daarom werkt de Enter standaard niet meer als reset.

De chat werkt niet!
Hiervoor geldt hetzelfde als voor het resetten. Gebruik de nieuwe standaard toets, of pas de invoerinstellingen aan ;)
Chatten kan standaard met Enter in TrackMania2.
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
the-b-racer
Posts: 15
Joined: 06 Jul 2012, 15:56

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by the-b-racer »

hoi dit gaat om editor na de update zijn er nieuwe blokken bij gekomen ze hebben de nummer 8 in het rijdje. er is nu alleen een probleem in rij acht moet je blok drie nemen en vervolgens daar weer block drie dit is de blok waar een fout in zit als je deze verbind met anderen blokken dan komt er een muur tussen te staan.

ik hoop dat dit kan worden opgelost.
groet,
the-b-racer
Last edited by the-b-racer on 06 Jul 2012, 16:16, edited 1 time in total.
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by mistertl »

Dit zal in een volgende update verholpen worden dacht ik. Nog even geduld dus ;)
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
the-b-racer
Posts: 15
Joined: 06 Jul 2012, 15:56

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by the-b-racer »

dankje

weet iemand ook hoe je nu lokaal netwerk kan doen voor de update kon het wel maar nu kan ik er niet op klikken
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by mistertl »

Ik heb je posts samengevoegd. Graag niet achter elkaar posten, maar gebruik even de EDIT knop om je bericht aan te passen.

LAN mode is niet ingeschakeld in de nieuwe versie op dit moment (dit zal later wel het geval zijn), je zult dus de oude versie moeten gebruiken om over LAN te spelen, zie ook het eerste bericht in dit topic.
Je kunt de oude versie hier downloaden: http://files.maniaplanet.com/setups/Man ... nSetup.exe
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
sebkuh
Posts: 8
Joined: 06 Jul 2012, 22:07

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by sebkuh »

Laat ik beginnen met zeggen dat ik Nadeo als ontwikkelaar erg hoog heb zitten. Nations heb ik enkele honderden uren en United zelfs enkele duizenden uren gespeeld. Kort geleden heb ik ook Canyon gekocht en in eerste instantie erg enthousiast... tot de updates van deze week.

Ten eerste heb ik dankzij de nieuwe interface enkele minuten moeten zoeken hoe ik uberhaupt het spel in kon komen. Op zich geen ramp, maar al niet echt een lekker binnenkomer, letterlijk en figuurlijk.

Vervolgens viel me op dat een aantal van mijn favoriete servers niet meer online waren. Eenmaal ingelogd op een server merkte ik dat de key mapping veranderd was waardoor ik onder andere niet kon chatten. Ook dat was enkele minuten later wel opgelost, maar prettig is anders.

Vandaag was er een tweede update, waardoor wederom mijn custom key mapping gereset werd en ik die nogmaals in moest stellen. Tot overmaat van ramp zijn er door deze tweede update dermate grote problemen met mijn favoriete server, dat deze momenteel (nog) niet online is. De master admin kan niet meer op zijn eigen server inloggen, omdat Nadeo besloten heeft de LAN functionalieit uit te schakelen. We zijn nu de hele avond bezig geweest om de hele boel weer aan de praat te krijgen, maar vooralsnog zonder succes.

Ik heb inmiddels op het Engelstalige gedeelte van het forum een aantal topics mbt de update doorgelezen en heb gezien dat er met mij velen zich afvragen waarom Nadeo ervoor gekozen heeft ons deze halfbakken beta door de strot te duwen. Ik snap enerzijds het standpunt van Nadeo wel, maar ben er desondanks alleminst blij mee. Zoals ik al zei heb ik veel bewondering voor wat Nadeo tot op heden gedaan heeft en heb er ook wel alle vertrouwen in dat alle problemen met verloop van tijd verholpen zullen worden, maar op het moment ben ik allerminst gelukkig met deze gang van zaken.

Hopelijk kunnen we spoedig weer allemaal genieten van dit onwijs leuke spelletje. :roflol: :pil
the-b-racer
Posts: 15
Joined: 06 Jul 2012, 15:56

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by the-b-racer »

ik speel in sommige maps waar de auto een lichtstraal krijgt weet iemand hoe dit moet.
is dit een mod die je moet downloaden of is het wat moeilijker dan dat
JWfx
Posts: 1
Joined: 14 Jul 2012, 15:31

Re: Maniaplanet 2 Update

Post by JWfx »

Met de nieuwe blokken (nr. 8) had ik een baan gemaakt waarbij je tussen de banen op de bodem van de tunnel moest rijden. Na de update heb je daar ineens de view van boven, in plaats van de camerapositie die je gewend bent om mee te racen.
Waarom en kan dat op een of andere manier worden omzeild? :|
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests