TrackMania 2 trailer

Discuss everything related to Trackmania 2.

Moderator: Swedish Moderator

Post Reply
RunSlingan
Posts: 24
Joined: 30 Jun 2010, 10:34
Location: Sweden
Contact:

TrackMania 2 trailer

Post by RunSlingan »

Vad tycker ni om trailern som släpps ?

Ser väldigt snyggt ut, men är det Stadium körning ? Jag hoppas det är samma kännsla för den älskar jag, dom andra TM moddarna var fruktansvärda tbh !
Swe.ad'Runslingan

TM 2 Canyon PRO!
tcq
Posts: 2718
Joined: 15 Jun 2010, 11:02

Re: TrackMania 2 trailer

Post by tcq »

Jag hoppas att det inte vara en stadium V2, eftersom jag är bättre på andra omgivningar. Men trailern ser bra ut.
Vad säger du på Svenska, när du vill pratar om "slide/drift"?
User avatar
Anaerob
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2011, 00:04
Location: Sweden

Re: TrackMania 2 trailer

Post by Anaerob »

tcq wrote:Vad säger du på Svenska, när du vill pratar om "slide/drift"?
BÃ¥de och funkar bra.

Själv är jag sjukt taggad!
Att döma från trailern ser bilen ut att svänga typ som coast, fast mindre extremt no-slide, med sjukt mycke mer fart i en storslaget desertliknande omgivning. OH MY GOD THIS IS GONNA BE AWESOME
Tollyx
Posts: 4
Joined: 24 Apr 2011, 13:28
Location: Sweden

Re: TrackMania 2 trailer

Post by Tollyx »

Dumma Nadeo, dom gör mig ännu mer hypad när jag redan är en garanterad köpare. :C
User avatar
hugocool
Posts: 287
Joined: 16 Oct 2010, 20:42
Location: Sweden

Re: TrackMania 2 trailer

Post by hugocool »

Jag tror att det blir lite av en mix mellan Stadium och Island. Vägarna värkar ganska breda vid vissa tillfällen, och för att kunna rejsa i så stora loopar behövs hög hastighet :)
Big fan of Daft Punk.
breach
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2010, 14:57
Location: Sweden
Contact:

Re: TrackMania 2 trailer

Post by breach »

RunSlingan wrote:Vad tycker ni om trailern som släpps ?
Jag tycker det ser lovande ut. Jag tror nog att någon form av utveckling är ett måste. Med andra ord tror jag många kommer att bli besvikna att inte mer av den gamla känslan finns kvar.
Tänk bara vilket liv det blev på svenska TMN communityt när Forever släpptes. Många pro-spelare gillade/gillar inte fysiken och dom nya blocken.
Dessutom verkar det ju onekligen så att TM2 är gjort mycket med tanke på tävling ...
tcq wrote:Jag hoppas att det inte vara en stadium V2, eftersom jag är bättre på andra omgivningar. Men trailern ser bra ut.
Vad säger du på Svenska, när du vill pratar om "slide/drift"?
Jag håller med dig tcq, jag vill inte heller ha ett stadium v2 enbart. Jag började visserligen som TMN spelare, men gick över till TMU ganska snabbt, som jag inte ångrar.

btw tcq, du är alltså svensk, eller har svenska rötter? Har för mig att jag har sett det förut, men det måste jag ha glömt. Tack för alla fina banor du släppt på TMX :)
tcq wrote:Vad säger du på Svenska, när du vill pratar om "slide/drift"?
Jag förstod inte riktigt meningsuppbyggnaden, så jag vet inte om jag förstod den frågan. Kan du ta den på engelska?
tcq
Posts: 2718
Joined: 15 Jun 2010, 11:02

Re: TrackMania 2 trailer

Post by tcq »

breach wrote:
tcq wrote:Jag hoppas att det inte vara en stadium V2, eftersom jag är bättre på andra omgivningar. Men trailern ser bra ut.
btw tcq, du är alltså svensk, eller har svenska rötter? Har för mig att jag har sett det förut, men det måste jag ha glömt. Tack för alla fina banor du släppt på TMX :)
Inga problem daför att jag älskar att bygga banor :)
Jag är inte svensk, men jag har studerat för sex månader i Lund och jag jag hoppas att komma tillbaka för mig utbildning på forskarnivå.
breach wrote:
tcq wrote:Vad säger du på Svenska, när du vill pratar om "slide/drift"?
Jag förstod inte riktigt meningsuppbyggnaden, så jag vet inte om jag förstod den frågan. Kan du ta den på engelska?
The question was, which term do you use in swedish, when you are talking about the drift in trackmania?
rutscha or slinka or glida?
User avatar
hugocool
Posts: 287
Joined: 16 Oct 2010, 20:42
Location: Sweden

Re: TrackMania 2 trailer

Post by hugocool »

Man brukar säga drifta, tror jag ;)
Big fan of Daft Punk.
breach
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2010, 14:57
Location: Sweden
Contact:

Re: TrackMania 2 trailer

Post by breach »

tcq wrote:The question was, which term do you use in swedish, when you are talking about the drift in trackmania?
rutscha or slinka or glida?
Sorry TS for OT ->

hugocool is right. i can´t talk for the whole community but, it´s common to use the english terms: slide, drift, skid etc. But when pronouncing the same words it turns into a mix of swedish and english (at least for me and the ones i play with) like: slida (slajjda), drifta and skidda.

In general it is common to use the english words in gaming i guess. It all sounds a bit corny using translations :)
The most correct translation i can think of for drift/slide is: sladda
tcq wrote: Inga problem daför att jag älskar att bygga banor :)
Jag är inte svensk, men jag har studerat för sex månader i Lund och jag jag hoppas att komma tillbaka för mig utbildning på forskarnivå.
Ok, det finns en hel del här utbildningar här i Sverige som är svåra att hitta någon annanstans. Säg till när du är i Sverige så får jag bjuda på en kopp kaffe eller lunch...
User avatar
SweSebbe
Posts: 2
Joined: 17 May 2011, 12:23
Location: sweden, Skåne, Malmö

Re: TrackMania 2 trailer

Post by SweSebbe »

Ser väl helt okej ut :) men det tyckte man tex om tmu också när det skulle komma, blev väl sådär ingen höjdare för mig direkt. Miljöerna omkring på de olika banorna var/är fina men spelkänslan har jag aldrig gillat direkt därför har det nästan alltid blivit tmn/Tmnf spelande. Hoppas på en bättre känsla nu än tidigare, om de vill ha med tmnf folket så är det nästan ett måste imo, Well kommer väl köpa det ändå även fast jag tror att resultatet blir liknande Tmu, dvs rätt ok till en början men efter ett tag tråkigt och kasst. aja vi får väl se :)
Live today
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests