meerdere profielen aanmaken.

Discussieer hier over alles wat met Trackmania 2 te maken heeft.

Moderator: Dutch Moderator

Post Reply
Egelie
Posts: 16
Joined: 02 Oct 2011, 21:58

meerdere profielen aanmaken.

Post by Egelie »

Ik heb een redelijke ervaring met tmnationsforever_2.11.26nl.exe.
Dat spel speelt hoofdzakelijk mijn kleinzoon.
Dus dacht ik, ik koop alvast de trackmania2-caynon voor a..s sinterklaas ( hij is pas 5 jaar).
zelf ben ik nu een aantal dingen aa nhet uit proberen.
Het eerste profiel op zijn naam en dus met account lukt aardig. Effetjes A0 uitgeprobeerd.
Mar nu komt het probleem.wil ik een profiel voor mij zelf aannaken, dan krijg ik een scherm met keuzes:
Maak een nieuw accountr aan. Nou dat gaat niet, ant op het eind vraagt het pgr om een key.
Welke key. ? De orgnele Multiplayer Key ?
Op het eind zegt het prgr dat dit al in gebruik is.
Dan maar in de ofline mode!
Het resultaat is ste-vast: Kan trackmania niet laden ; Je moet verbinding maken met de server en deze titel activeren, downloaden of updaten. Nou avatar maken e.d. is geen probleem.
In de configuratie staat profiel op : Gebruik meerdere profielen.
Dus het is merkwaardig dat de mogelijk tot meerdere profielen er is , maar het werkt niet zoals het hoort.
weet iemand raad ?

frits Egelie
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: meerdere profielen aanmaken.

Post by mistertl »

Als je online zelf wilt spelen het account zul je helaas een tweede key moeten aanschaffen, aangezien de key aan je account gekoppeld zit.
Als je bijvoorbeeld offline tegen je zoon wilt spelen kan door in te loggen met het account van je zoon, dan naar Lokaal spel te gaan, en via die optie te spelen.
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
Egelie
Posts: 16
Joined: 02 Oct 2011, 21:58

Re: meerdere profielen aanmaken.

Post by Egelie »

Misteri,
dat snap ik!
In het vrije trackmania was het mogelijk verschillende profileln aan te maken.
Mijn kleinzoon en dochter haden ieder een eigen profiel.
Speelden overigens nooit over een server.
Wat is dan de betekenis van het woord multiplkayerkey ?
Ik weet niet beter als dat het heel normaal is meerdere profielen aan te maken.
Wel op hetzelfde account , dat wel.
Zelf wil ik niet spelen, maar ben het prgr aan het uitprobeen e.d.
Zeker wat betreft de commando's die in forever behoorlijk onduidelik waren.

bedankt!

Frits Egelie
mistertl
Translator
Translator
Posts: 666
Joined: 15 Jun 2010, 18:43
Location: The Netherlands

Re: meerdere profielen aanmaken.

Post by mistertl »

Omdat TrackMania Nations Forever inderdaad gratis was, kon je daar effectief meerdere gebruikers aanmaken. Dat kan je hier ook, maar je zult wel voor elke gebruiker een andere key moeten gebruiken, en die moet helaas gekocht worden (bij de gratis Nations Forever werd deze key automatisch gegenereerd).
De multiplayerkey houd niet in dat je meerdere accounts kunt aanmaken, maar dat je met meerdere mensen samen kunt spelen over internet (multiplayer/online play).
Een nieuw profiel kan via dat Lokale Spel aangemaakt worden (daarmee kan je dan tegen elkaar racen), maar er kan effectief geen nieuwe (online) gebruiker worden aangemaakt zonder een nieuwe key.
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
Egelie
Posts: 16
Joined: 02 Oct 2011, 21:58

Re: meerdere profielen aanmaken.

Post by Egelie »

mistertl,

aha, nu is het mij helemaal duidelijk!
Bijzonder jammer dus. Mijn kleinzoon is nogal goed met die trackmania en heeft heel veel medailles.
Hij heeft alle vakken uitgespeeld. alles offline dus.
Zijn zus speelt dus ook wel eens, maar op een ander profiel.
Ik vindt het een gebrek dat je dus niet meerdere profielen gratis kunt aanmaken.
Zelf ben ik helemaal niet spelltjes gek. In de 32 jaar dat ik computer heb ik hooguit 2 spellen gedaan.
Dat is schaken en Flight Simulator 2000. Van dat laatste spel heb ik veel materaal en mijn kleinzoon vind dit ook heel leuk.
Als je mij nou vraagt hoe vaak heb je die spelletjes gespeeld ? Nou laten we zeggen zo vaak als ik vingers heb.
**********
ik hoop dus dat er veel klachten komen over het feit dat je niet gratis meerdere profielen kunt aanmaken.

Frits

p.s. toch blijft het uiterst verwarrend:
Want als je voor een nieuw profiel kiest staat onderaan de keuze blijf offline.
Dan doet ie het gewoon niet. Je gemaakt naam en avatar zijn zichtbaar, maar Trackmania ka nprgr niet laden e.d.
Dus je wordt gedwongen tot stoppen en op te starten met het al bekende account.
Ik blijf van mening dat er iets niet klopt en dat het wel degelijk de bedoeling was /is om meerdere gratis profielen aan te maken.

p.s. 2 Ook als je het z.g. aangemaakte maar niet werkende profiel wist , blijft de gegevens toch ergens staan,
Want bij een vervolpoging staa nde oude gegevens er nog in met dezelfde Avatar.
Ik denk dat het prgr hier en daar nog kinderziektes heeft.
Post Reply

Return to “Trackmania 2”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests