Hallo Iedereen,
Ik heb een probleem!
Ik heb net TrackMania Canyon betaald en gedownload via de site.
Ik heb een tweede mail gekregen met de registratie code erin.
Ik heb het spel geinstalleerd, maar tijdens de installatie werd er niet gevraagd voor deze code.
Het spel is geinstalleerd. Ik open op het bureaublad ManiaPlanet.
Na het openen krijg ik als ik op spelen klik de volgende foutmeldingen:
1e: Kan niet verbinden met de server (12029)
2e: Je zult niet met een account kunnen verbinden om alle mogelijkheden van het spel te kunnen benutten. We bevelen je daarom aan om nu een verbinding met het internet te maken.
Keuze: verbinden (weer zelfde foutmelding) en blijf offline
3e: Kan TrackMania Canyon niet laden. Je moet verbinding maken met de server van ManiaPlanet en deze titel activeren, downloaden of updaten.
4e: Kan de bestanden van de titel niet installeren of updaten.
5e: De titel kan niet worden afgespeeld.
Hierna word het spel wel geopend maar kan niet spelen, kan alleen in het menu op profiel klikken.
Ik hoop dat mij iemand hiermee kan helpen, wil het spel graag spelen.
Met Vriendelijke Groet,
Ludo
PROBLEEM!!
Moderator: Dutch Moderator
Re: PROBLEEM!!
Normaal gesproken is dit een probleem met de firewall, echter kan het helaas ook een tijdelijk probleem met de masterserver zijn. De makkelijke manier is om het gewoon later nog eens te proberen 
Lukt het dan ook niet, kan je dan het volgende controleren?
Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ en open daar het bestand "hosts" met kladblok. Staan daar per ongeluk de volgende regels in?

Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ en open daar het bestand "hosts" met kladblok. Staan daar per ongeluk de volgende regels in?
Als die er niet in staan, is het goed. Staan ze er wel in, post dan even welk besturingssysteem je hebt, zal ik even de instructies om die te verwijderen posten (je kan ze helaas niet zo makkelijk verwijderen)127.0.0.1 mp02.maniaplanet.com
127.0.0.1 mp01.maniaplanet.com
127.0.0.1 mp03.maniaplanet.com
127.0.0.1 game.maniaplanet.com

OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
MB: MSI Z270 Gaming Pro Carbon | HDD(s): Crucial MX100 512 GB, WD Caviar Black 7200 rpm 500 GB | Sound: Realtek ALC1220
misschien ook even je firewall checken ?
-
mistertl wrote:Normaal gesproken is dit een probleem met de firewall, echter kan het helaas ook een tijdelijk probleem met de masterserver zijn. De makkelijke manier is om het gewoon later nog eens te proberen
Als die er niet in staan, is het goed. Staan ze er wel in, post dan even welk besturingssysteem je hebt, zal ik even de instructies om die te verwijderen posten (je kan ze helaas niet zo makkelijk verwijderen)127.0.0.1 mp02.maniaplanet.com
127.0.0.1 mp01.maniaplanet.com
127.0.0.1 mp03.maniaplanet.com
127.0.0.1 game.maniaplanet.com
Die staan er inderdaad in....
Ik heb windows 7 als besturingssysteem.
Alvast bedankt,
Ludo
Even naar Start -> Alle Programmas -> Bureau-accesoires, dan klik je met je rechtermuisknop op Kladblok en kies je voor Uitvoeren als Administrator. Nu open je met de zojuist geopende kladblok weer dat bestand (C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts), let er op dat je even bij het openen kiest voor Alle bestanden aan de rechterkant van het venster waarmee je naar dat bestand navigeert. Anders zal je deze namelijk niet zien 
Verwijder daarna die regels gewoon, en sla het bestand op. Laat de rest wat er in staat wel gewoon staan.

Verwijder daarna die regels gewoon, en sla het bestand op. Laat de rest wat er in staat wel gewoon staan.
OS: Windows 10 x64 Pro | CPU: Intel Core i7 7700k @ 4,2 GHz | RAM: 32GB DDR4 | GPU: nVidia GeForce GTX 1080 |
-
mistertl wrote:Even naar Start -> Alle Programmas -> Bureau-accesoires, dan klik je met je rechtermuisknop op Kladblok en kies je voor Uitvoeren als Administrator. Nu open je met de zojuist geopende kladblok weer dat bestand (C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts), let er op dat je even bij het openen kiest voor Alle bestanden aan de rechterkant van het venster waarmee je naar dat bestand navigeert. Anders zal je deze namelijk niet zien
SUPER BEDANKT!!!! HIJ DOET ET!!!!!!