Ubisoft DRM

Discussieer hier over alles wat met Maniaplanet te maken heeft.

Moderator: Dutch Moderator

Post Reply
TheM
Posts: 1446
Joined: 15 Jun 2010, 14:30
Location: Uden, Noord-Brabant, Netherlands
Contact:

Ubisoft DRM

Post by TheM »

Origineel door Hylis: http://forum.maniaplanet.com/viewtopic.php?f=8&t=31
Hylis wrote:Omdat ik er zeker van ben dat deze vraag gesteld gaat worden, en ik begrijp waarom, zal ik deze nu beantwoorden voordat deze gesteld is. :mrgreen:

Aan de ene kant vind ik dat een uitgever zijn best moet doen om de verkoop van spellen te beschermen. Het is zijn verantwoordelijkheid tegenover de ontwikkelaars. Als sommige spelers denken dat zij de mogelijkheid moeten hebben om gratis te kunnen spelen, denk ik dat het dat een besluit is van de ontwikkelaar, zoals Nadeo al twee keer in het verleden heeft gedaan.

Ik denk ook dat een ontwikkelaar zijn best moet doen om de kwaliteit van het spel te verbeteren. Dus, een bescherming moet zo min mogelijk irriteren. Bijvoorbeeld, ik zou liever kijken naar een werkende internet connectie dan een CD check. Het is vereist voor online spellen en internet is het meest active gedeelte van jouw computergebruik tegenwoordig. In dat opzicht, denk ik dat Ubisoft's inspanningen in de goede richting zijn (als ze hun spul kunnen stabiliseren).

Dus, het moet een kwestie van balans zijn en ik zal zien hoe dingen in de toekomst zijn om hierover na te denken.

Om toe te voegen aan het debat, ik denk dat als sommige spelers de mogelijkheid hebben om zonder bescherming te spelen, vanwege het bestaan van een gekraakte versie, het uitgeven van een gelijkwaardig iets zou eerlijk zijn. Aan de andere kant, ik wil graag weten dat mensen die het spel hebben gekocht niet het idee krijgen dat zij de enige zijn die het doen, dus wil ik graag dat een gekraakte versie niet bestaat. Als we willen dat het bestaat... we weten hoe we het moeten maken ^^

Trouwens, zelfs terwijl onze vorige uitgevers nog steeds andere bescherming gebruikten, wij gaven TrackMania Forever uit zonder enige bescherming. Het spel haalde een bepaalde fase en het wat mijn keuze om de dingen te doen zoals dit. Sinds ManiaPlanet meer online zal zijn, zie ik minder redenen om het te beschermen en tegelijkertijd minder redenen om het niet te doen.

Florent 'Hylis' van Nadeo
Global moderator | Dutch moderator | Laddermoderator | ManiaWiki moderator
Server Manager/webmaster of Smurfen.net, join us on Canyon, Valley and Royal!
ESL (Game) Staff Head for TrackMania (Stadium, Canyon and Valley).
Post Reply

Return to “Maniaplanet”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests